e-episode

Thursday, June 14, 2007

Spiderman 3

Spiderman antara sekuel superhero yang berjaya mengekalkan momentum boomnya. Tidak seperti Superman ataupun The Matrik. Dua contoh yang gagal. Tapi sayang, Spiderman 3 tidak menggembirakan saya. Saya tidak mahu ulas panjang. Terasa sangat membazir berlakon, mengarah, menonton dan mengulasnya.

Sinopsis

Naratifnya sangat klise. Ada musuh baru dicipta. Musuh yang kuat. Tapi akhirnya dikalahkan dengan bantuan dari yang lain. Yang pasti akhirnya dapat dikalahkan.

Kisah cinta bersegi-segi yang tak sudah-sudah.

Ulasan

Spiderman 3 hanya gah dan lebih baik dari satu sudut sahaja, Aksi. Yang lebih mendebarkan. Terutama ketika kren melanggar bangunan. Saya kira antara babak aksi yang terbaik tahun ini.

Itu sahaja yang lebih baik.

Pokok pangkal jalan ceritanya sangat klise. Seperti menonton drama bersisi. Setiap bersisi akan ada musuh baru muncul. Kuat. Tapi akhirnya dapat dikalahkan. Minggu depan ada musuh baru muncul dan kalah. Muncul lagi dan kalah. Itu yang berlaku dalam Spiderman 3. Hanya itu.

Dari sudut pembikinan, ini filem Hollywood tentunya bagus dan wow! Hebat. Tapi dari sudut jalan cerita boleh la 2 bintang.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home